��ADAMLARINA �HRACAT B�R�F�NG�

 

  �HRACATTA D�KKAT ED�LMES� GEREKEN KURALLAR

�hracat ve ihracat�n art�r�lmas�nda yurtd��� fuarlar�n�n rol�, Kocaeli Sanayici ve ��adamlar� Derne�i'nin (KOS�AD) 11 Ocak 2002 tarihinde Kocaeli'de d�zenledi�i toplant�da ele al�nd�. ��adamlar�na, ihracat, devlet yard�mlar� ve fuarlar hakk�nda kapsaml� bilgilerin sunuldu�u toplant�da, D�� Ticaret M�ste�arl���'ndan uzmanlar da yer ald�.

Forum Fuarc�l�k ve Geli�tirme A.�. ad�na toplant�ya kat�lan Genel M�d�r Yard�mc�s� Dr. Meral Din�er, ihracat�n art�r�lmas�nda tan�t�m�n ve yurtd��� fuarlar�n b�y�k �nem ta��d���na dikkat �ekti. Yurtd��� fuarlar�na yap�lan kat�l�mlar�n, hem firmalar�n kendilerini tan�tmalar� hem de ihracat potansiyelinin y�kseltilmesi a��s�ndan �nemli bir rol oynad���n� belirten Din�er, fuarc�l�k ve firmalar�n fuarlara kat�l�mlar� konular�nda i�adamlar�na bilgi verdi.

Toplant�ya, D�� Ticaret M�ste�arl��� �hracat Genel M�d�rl��� uzmanlar�ndan Sel�uk �i�man, Aziz Murat, Hatip A�ao�lu ve �aban �zdemir kat�ld�. DTM uzmanlar�, devlet yard�mlar�, ihracat mevzuat� ve dahilde i�leme rejimleri hakk�nda i�adamlar�na bilgi sundu.

Bu arada, Forum Fuarc�l�k taraf�ndan ticaret ve sanayi odalar�yla birlikte ger�ekle�tirilen bilgilendirme toplant�lar�na da devam ediliyor. 31 Ocak 2002 tarihinde �zmir Ticaret Odas� ile birlikte, �ubat ay�nda da �nce �stanbul Sanayi Odas�, ard�ndan da Konya Ticaret Odas� ve Mersin Sanayi ve Ticaret Odas� ile birlikte fuar tan�t�m toplant�lar� yap�lacak.

�hracat yapmak isteyen firmalar�n g�zard� etmemesi gereken baz� kurallar �unlard�r:

1- Engeller:

Yeni bir pazara girerken o sekt�r ve market i�erisindeki a��lmas� gereken yasal kurallar, d�zenlemeler, finans problemleri ve lojistik problemleri te�his edilmelidir.

2- �r�n tedarik edenler:

�r�n sa�lay�c�lar�n�n g�venilir olmalar�, sa�lam olmalar�, gerekli talebi kar��lama yeterlili�inde olup olmad�klar� analiz edilmelidir.

3- M��teriler:

M��terilerin istekleri g�z �n�ne al�n�p, m��teriye yakla��mlar�nda farkl� ve faydal� �r�nler sa�land��� kan�tlanmal�, hedef kitlenin ne olaca��na karar verilip buna g�re davranmal�d�r.

4- Rakip �irketler, �r�nler:

Rakiplerinin kim oldu�u, ne t�r politikalar/stratejiler izledikleri iyi analiz edilmelidir.

5- Muadil �irketler:

Bunlardan gelecek tehditlerin neler olabilece�i ve al�nacak �nlemler �nceden belirlenmelidir.