�hracat ve ihracat�n art�r�lmas�nda yurtd���
fuarlar�n�n rol�, Kocaeli Sanayici ve ��adamlar� Derne�i'nin (KOS�AD)
11 Ocak 2002 tarihinde Kocaeli'de d�zenledi�i toplant�da ele al�nd�.
��adamlar�na, ihracat, devlet yard�mlar� ve fuarlar hakk�nda
kapsaml� bilgilerin sunuldu�u toplant�da, D�� Ticaret
M�ste�arl���'ndan uzmanlar da yer ald�.
Forum Fuarc�l�k ve Geli�tirme A.�. ad�na toplant�ya kat�lan Genel
M�d�r Yard�mc�s� Dr. Meral Din�er, ihracat�n art�r�lmas�nda
tan�t�m�n ve yurtd��� fuarlar�n b�y�k �nem ta��d���na dikkat �ekti.
Yurtd��� fuarlar�na yap�lan kat�l�mlar�n, hem firmalar�n kendilerini
tan�tmalar� hem de ihracat potansiyelinin y�kseltilmesi a��s�ndan
�nemli bir rol oynad���n� belirten Din�er, fuarc�l�k ve firmalar�n
fuarlara kat�l�mlar� konular�nda i�adamlar�na bilgi verdi.
Toplant�ya, D�� Ticaret M�ste�arl��� �hracat Genel M�d�rl���
uzmanlar�ndan Sel�uk �i�man, Aziz Murat, Hatip A�ao�lu ve �aban
�zdemir kat�ld�. DTM uzmanlar�, devlet yard�mlar�, ihracat mevzuat�
ve dahilde i�leme rejimleri hakk�nda i�adamlar�na bilgi sundu.
Bu arada, Forum Fuarc�l�k taraf�ndan ticaret ve sanayi odalar�yla
birlikte ger�ekle�tirilen bilgilendirme toplant�lar�na da devam
ediliyor. 31 Ocak 2002 tarihinde �zmir Ticaret Odas� ile birlikte,
�ubat ay�nda da �nce �stanbul Sanayi Odas�, ard�ndan da Konya
Ticaret Odas� ve Mersin Sanayi ve Ticaret Odas� ile birlikte fuar
tan�t�m toplant�lar� yap�lacak. |
|
�hracat yapmak isteyen firmalar�n g�zard� etmemesi gereken baz�
kurallar �unlard�r:
1- Engeller:
Yeni bir pazara girerken o sekt�r ve market i�erisindeki a��lmas�
gereken yasal kurallar, d�zenlemeler, finans problemleri ve lojistik
problemleri te�his edilmelidir.
2- �r�n tedarik edenler:
�r�n sa�lay�c�lar�n�n g�venilir olmalar�, sa�lam olmalar�, gerekli
talebi kar��lama yeterlili�inde olup olmad�klar� analiz edilmelidir.
3- M��teriler:
M��terilerin istekleri g�z �n�ne al�n�p, m��teriye yakla��mlar�nda
farkl� ve faydal� �r�nler sa�land��� kan�tlanmal�, hedef kitlenin ne
olaca��na karar verilip buna g�re davranmal�d�r.
4- Rakip �irketler, �r�nler:
Rakiplerinin kim oldu�u, ne t�r politikalar/stratejiler izledikleri
iyi analiz edilmelidir.
5- Muadil �irketler:
Bunlardan gelecek tehditlerin neler olabilece�i ve al�nacak �nlemler
�nceden belirlenmelidir. |